Extra informatie:

Volg ons op Facebook

Uit eten

Theatermenu
Combineer een voorstelling met een heerlijk DINER.

Persbericht: Cartouche organiseert Rijper concert in Grote Kerk
maandag, 24 maart 2014 13:22

Het Ceciliakoor uit De Rijp bestaat dit jaar 135 jaar! Om dit te vieren heeft Cartouche deze oudste vereniging van De Rijp uitgenodigd voor een concert op zondagavond 13 april 2014. Onder begeleiding van het Deventer Kamerorkest zingt het parochiekoor Sint Cecilia (1879), dat voor deze gelegenheid extra uitgebreid is, in de Grote Kerk van De Rijp. Aanvang 20.30 uur.

De Stichting Cartouche heeft deze avond een 'Rijper' concert op het programma staan. Het gemengde Ceciliakoor staat op het podium, en heeft een thuiswedstrijd. Het Deventer kamerorkest (DKO) daarentegen is voor hun vioolklanken helemaal naar De Rijp gekomen. Koor en orkest staan beide onder leiding van dirigent Ilia Belianko; de samenwerking is dus niet vreemd. Voor deze gelegenheid is het Rijper koor uitgebreid met projectleden en is ruim 40 zangers en zangeressen groot. Met de inbreng en begeleiding van het DKO, met 25 strijkers, belooft dit een uniek concert te worden.

Op het programma staan koorwerken van Haydn, Mozart, Mendelssohn en Rheinberger. Enkele solo's voor sopraan worden vertolkt door Elisabeth Poz. Het DKO speelt naast de begeleiding nog werken voor strijkorkest van Elgar, Barber en Kalinnikov. Ere Lievonen, uit Finland, speelt de orgelpartijen op het Bätzorgel van de Grote Kerk.

Het programma is mede mogelijk gemaakt door financiële steun van: